Bezoekerscampagne ‘Buitenkans’ Visit Gooi & Vecht is van start
Publicatiedatum: 30 mei 2022
Met een muzikaal voorproefje van Wonderfeel (door de ‘Preda Brothers’) werd op 17 mei de aftrap gevierd van de allereerste overkoepelende bezoekerscampagne ‘Buitenkans’ van Visit Gooi & Vecht. Mariëtte Zivkovic-Laurenta, coördinator Visit Gooi & Vecht, en demissionair wethouder Jan-Jaap de Kloet (Wijdemeren) gaven samen het officiële startsein voor de campagne, bij Haven Lake Village in Kortenhoef. Het doel van de ‘Buitenkans’ campagne is om bezoekers en eigen inwoners te trekken naar bijzondere culturele locaties, accommodaties, natuur, (vesting)steden en dorpen in onze regio. De campagne loopt t/m 17 juli, een periode waarin de natuur in bloei staat, er interessante culturele events gepland staan en men er vaak op uittrekt.
Regio op de kaart zetten
“We willen de regio op de kaart zetten als interessante locatie om te bezoeken en te verblijven en daarmee een bijdrage leveren aan het aantrekken van (nieuwe) bezoekers. In Gooi & Vecht vind je de mooiste combinaties met buiten en het is daarom de ultieme plek om je op te laden”, aldus Mariëtte Zivkovic-Laurenta. Wethouder Jan-Jaap de Kloet: “Na de lastige periode die ondernemers hebben gehad, komt deze campagne op een moment dat iedereen weer graag op pad gaat en ondernemers staan te springen om hun gasten weer te ontvangen“.
Zichtbaar op straat en online
Campagne-uitingen zijn vanaf nu te zien op verschillende plekken in de regio, maar ook in steden daarbuiten zoals Amsterdam, Utrecht en Amersfoort. Online wordt de campagne via de socials van Visit Gooi & Vecht en de website visitgooivecht.nl onder de aandacht gebracht, met inspirerende blogs en ‘Buitenkans’-routes. Daarnaast doen veel ondernemers en culturele instellingen mee met de campagne door het aanbieden van unieke, tijdelijke ‘buitenkansen’ in de vorm van kortingen, extraatjes en winacties. Tot slot bezoeken verschillende lifestyle en hotspots influencers onze mooie regio en doen daar uitgebreid verslag van onder hun volgers.
Uitvoering
Voor de campagne is een subsidie verkregen vanuit de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Daarmee wil de MRA de regio ondersteunen om het profiel van Gooi & Vecht te versterken en potentiële bezoekers te verleiden een bezoek aan de regio te brengen. De campagne is in opdracht van Visit Gooi & Vecht samen uitgevoerd met Hilversum Marketing, citymarketing organisatie van Hilversum. Opera Concept & Design is verantwoordelijk voor het creatief concept.
Kijk voor meer informatie op www.visitgooivecht.nl/buitenkans.