voor inwoners, met gemeenten
Uitvoeringsplan GAD

In juli 2023 is het Uitvoeringsplan GAD 2023-2026 vastgesteld. De activiteiten in het Uitvoeringsplan zijn gericht op de drie aspecten uit de wegingsdriehoek: kosten beheersen; dienstverlening op peil houden en duurzaamheid. Daarbij opgemerkt dat sommige activiteiten bijdragen aan meerdere aspecten. We kijken daarbij ook naar slimme samenwerking en zogenaamde ‘koppelkansen’ bij de voorbereiding en uitvoering van de activiteiten. In het Uitvoeringsplan 2023-2026 leggen we vooral het accent op het in de hand houden van de kosten en het op peil houden van de dienstverlening.

Een aantal ontwikkelingen, die direct raken aan de bedrijfsvoering en inrichtingen van de GAD, vragen de komende periode de volle aandacht en inzet. Het gaat daarbij om het vervangen van het scheidingsstation in Gooise Meren, het verplaatsen van de voertuigenstalling, de herhuisvesting van het kantoor en de herontwikkeling van het overslagstation in Hilversum en de overstap van bron- naar nascheiding van PMD.

Elke twee jaar evalueren en rapporteren we over de voortgang en zo nodig passen we tussentijds de plannen aan.

GAD-meter

In de GAD-meter laten we de resultaten en het verloop van de inzameling en verwerking van het huishoudelijk afval in de Regio Gooi en Vechtstreek zien. Hoeveel ton afval hebben we gescheiden ingezameld, hoe ligt het scheidingspercentage en welke grondstoffen komen het meest voor?

De GAD-meter biedt een overzicht van gegevens en instrumenten die de GAD gebruikt voor het monitoren van de prestaties en het evalueren van het beleid op het gebied van afvalbeheer. In de GAD-meter zijn ook de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek en de benchmark Huishoudelijk Afval opgenomen.

maassen_m

Marc Maassen

Programmacoördinator milieu en duurzaamheid
06-52550615
m.maassen@regiogv.nl