Een training i.s.m. VNG en de Sociale Recherche Gooi en Vechtstreek
Toelichting
We gaan ervan uit dat zorgaanbieders zorg leveren volgens afspraak. Toch hebben we af en toe te maken met een rotte appel. We hebben het allemaal weleens ervaren: de onderbuik gevoelens. Hoe ga je hiermee om? Waar meld je een vermoeden? En hoe voorkomen we eenzelfde situatie in de toekomst? Tijdens de fraude alertheidstraining gaan we hierover met elkaar het gesprek aan.
De training wordt verzorgd door Ila Luijten van VNG i.s.m., fraudepreventiemedewerker Gooise Meren en sociale recherche Gooi en Vechtstreek.
Programma
In deze training gaan we aan de hand van risico-indicatoren met elkaar het gesprek aan. Gooise Meren zal vertellen wat zij vanuit de training hebben doorgevoerd in de dagelijkse praktijk. Het doel van de training is je alert te maken voor mogelijke signalen van fraude. Ook krijg je zicht op wat te doen met signalen.
- Programmatoelichting
- Inleidend verhaal met interactie, door Ila Luijten van de VNG
- Signalen en dan? Wat kan de sociale recherche in deze betekenen?
- Een praktijkverhaal uit Gooise Meren over signalen van fraude en de gang van zaken daarna
- Afronding en evaluatie