“Wat is het, om wie gaat het en hoe matchen we werkzoekenden en werk”
In 2013 hebben de sociale partners en het kabinet in het Sociaal Akkoord afspraken gemaakt om landelijk 125.000 mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen (‘de banenafspraak’). Voor onze regio betekent dit het streven 1462 banen te realiseren tot en met het jaar 2025. De overheid moet voor 212 reguliere banen zorgen en de overige werkgevers voor 1250 banen.
Maar: wat houdt die banenafspraak nu in? Om welke doelgroep gaat het? Wat is de rol van de gemeente om mensen uit de doelgroep aan het werk te helpen en wat doen het Werkgeversservicepunt en UWV? Hoe maken we de doelgroep vindbaar zodat zij makkelijk kunnen worden gekoppeld aan betaald werk? Wat is jouw rol bij het realiseren van de banenafspraak en op welke ondersteuning kun je rekenen?
Om onder andere deze vragen te beantwoorden, hebben we een Masterclass banenafspraak georganiseerd. Tijdens deze Masterclass wordt je bijgepraat over de ins & outs van de banenafspraak, het doelgroepregister en de kandidatenverkenner, het systeem dat gebruikt wordt om de doelgroep transparant te maken. Daarnaast kun je tijdens de bijeenkomst andere ‘banenafspraak gerelateerde vragen’ kwijt. Mis het niet!
NB: Deze bijeenkomst is een herhaling van de bijeenkomst van 30 november 2017
Programma
- Verschillen banenafspraak en quotumwet
- Doelgroepen banenafspraak; wie en wat wordt geregistreerd
- Inrichting, doel en actualiteit doelgroepenregister
- Voordelen van transparantie van de doelgroep banenafspraak
- Doel en werking van de kandidatenverkenner banenafspraak
- Rol van het werkgeversservicepunt
De bijeenkomst wordt verzorgd door de landelijke adviseurs banenafspraak van het UWV.
Theo Dijt, Uitvoerend Projectleider Banenafspraak van de Regio – leidt de bijeenkomst in.